czwartek, 9 sierpnia 2018

Lody z nutą mięty

Pyszne domowe lody z nutką mięty. Chciałam nadać im nieco zielonkawej barwy i dodałam młodego jęczmienia ale kolor jaki uzyskałam nie jest zbyt intensywny. Można dodać więcej jęczmienia ale zbyt duża ilość może sprawiać, że lody są takie jakby "mąkowate".  Jak dla mnie nie muszaąbyć takie intensywnie zielone a ważniejszy jest smak a dla uzyskania ładniejszego koloru można użyć barwnika spożywczego.


składniki:

500 ml śmietanki 30 %
1/2 szklanki syropu miętowego
4-6 kostek czekolady, u mnie gorzka
2 łyżki zmielonego młodego jęczmienia

Śmietankę ubić na sztywno. Następnie dodać syrop miętowy. Całość zmiksować do połączenia składników. Następnie dodać młody jęczmień. Ponownie zmiksować. Na koniec dodać drobno startą czekoladę. Całość zmiksować aby składniki się połączyły. Masę przełożyć do pojemnika w którym będą mrozić się lody. Przykryć i wstawić do zamrażaki, u mnie lody mroziły się przez noc. Przed podaniem wystawić aby lody nieco zmiękły. Nakładać porcje i podawać.


2 komentarze: