wtorek, 26 maja 2015

Zupa pieczarkowa z serem pleśniowym

Pyszna i szybka zupka pieczarkowa z dodatkiem sera pleśniowego. Ja za tym serem nie przepadam ale mężuś lubi więc zupka powstała specjalnie dla niego a ja zjadłam porcję bez sera.



składniki:

300 g pieczarek
1 l bulionu
100 g sera pleśniowego, u mnie z błękitną pleśnią
masło do smażenia
100 ml śmietanki 18 % lub 30 %
sól,pieprz
natka pietruszki
1-2 łyżki mąki pszennej
natka pietruszki do posypania

Pieczarki, najlepiej małe sztuki pokroić w plasterki. Następnie pokrojone pieczarki podsmażyć na maśle. Potem zalać bulionem, doprawić do smaku solą i pieprzem. Gotować ok 10 minut. Do zupy dodać słodką śmietankę. Mąkę wymieszać z odrobiną wody i wywaru z zupy i zagęścić zupę. Ser pleśniowy pokruszyć lub zetrzeć na tarce, dodać do zupy i wymieszać lub posypać nim zupę bezpośrednio na talerzu. Ja wybrałam tą drugą opcję bo nie wszyscy lubimy taki ser. Przed podaniem posypać zupę posiekaną natką pietruszki. Zupę można też podać z makaronem.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz