poniedziałek, 15 lutego 2016

Piegusek a'la keks

Kolejna wersja pieguska. Bardzo lubię keksy więc do pieguska dodałam bakalie i wyszedł mi taki całkiem fajny a'la keksik. Polałam go polewą czekoladową i udekorowałam pozostałymi bakaliami.

składniki:

1 szklanka białek

1 szczypta soli
1 szklanka cukru
1 szklanka mąki pszennej typ 500

1 szklanka maku, dałam mak mielony Back Mit
125 g masła
1/3 łyżeczki proszku do pieczenia
ok 200 g mieszanki keksowej (kandyzowane skórki, rodzynki)

1-2 łyżki mąki ziemniaczanej

Masło rozpuścić i wystudzić. Białka przelać do miski. Dodać szczyptę soli i ubić na sztywno. Następnie porcjami dodawać cukier, ubijać aż się rozpuści. Potem dodać mak i zmiksować. Dodawać porcjami mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia i wystudzone roztopione masło. Wymieszać dokładnie łyżką. Mieszankę keksową oprószyć mąka ziemniaczaną. Dodać do ciasta i ponownie wymieszać łyżką aby składniki się połączyły. Keksówkę 30x10 natłuścić i oprószyć bułkę tartą, przełożyć masę. Wstawić do piekarnika nagrzanego na 160 C i piec ok 35 minut , do suchego patyczka, funkcja góra-dół. Po wystudzeniu dowolnie udekorować.

Szklanka o pojemności 250 ml.

Polecam też:
Pieguska z kremem waniliowym i bananami


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz