czwartek, 29 maja 2014

Sos balsamiczny

W szafce stał sobie od dłuższego czasu ocet balsamiczny. Dodawałam go czasem do sałatek czy marynat ale jakoś nie odpowiada mi jego bardzo kwaśny smak więc często zastępowałam go sokiem z cytryny a z buteleczki mało co ubywało. Dlatego postanowiłam przygotować sos balsamiczny, pomysł zaczerpnęłam z jakiegoś programu kulinarnego a dla złagodzenia kwaśnego smaku dodałam jeszcze brązowego cukru.

składniki:


200 ml octu winnego balsamicznego Jamar
200 ml czystego tłoczonego soku jabłkowego 
1-2 łyżki brązowego cukru

Do garnka wlać ocet balsamiczny i sok jabłkowy, dodać cukier. Najlepiej aby garnek był o sporej średnicy wtedy przygotowanie sosu zajmie nam mniej czasu bo będzie większa powierzchnia parowania. Garnek postawić na gazie i gotować na wolnym ogniu aż sos zredukuję się i zgęstnieje do porządanej przez nas konsystencji. Dodam tylko zę po wystudzeniu sos jeszcze nieco zgęstnieje. Gotowy sos wystudzić przelać do słoiczka i przechowywać w lodówce. Sosiku używam do dressingów i marynat, można również nim samym skropić sałatkę.




Domowy Wyrób

2 komentarze:

  1. Jak długo można go tak przechowywać? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. robiłam sosik już kilka razy i najdłużej stał u mnie niecałe 3 miesiące i nic mu nie było

      Usuń