niedziela, 19 marca 2017

Czekoladowo-bananowa rozpusta bez pieczenia

Pyszne czekoladowe ciasto z bananami bez pieczenia. Do ciasta można dodać dowolną ciemną czekoladę. Jak ktoś woli bardziej słodkie może dać mleczną natomiast gdy ktoś woli mniej słodkie może dać gorzką. Ciasto jest proste i przepyszne, po prostu rozpływa się w ustach.

składniki:

masa serowo-czekoladowa

750 g zmielonego sera, u mnie z wiaderka
250 g serka mascarpone
100 g ciemnej czekolady, dałam gorzką
4 łyżki cukru
1/2 szklanki mleka
2,5 łyżki żelatyny
6 niedużych bananów

masa śmietankowa na wierzch
500 ml schłodzonej śmietanki 30 %
1/3 szklanki mleka
1 łyżka żelatyny
4 kostki ciemnej czekolady, dałam mleczną

spód
200 g herbatników kakaowych
120 g masła

Przygotować spód. Masło rozpuścić w rondelku i odstawić. Herbatniki przełożyć do rozdrabniacza i zmielić na pył. Następnie do zmielonych herbatników dodać rozpuszczone masło i dokładnie wymieszać. Masa wylepić dno blaszki, u mnie blaszka prostokątna 25x28. Blaszkę wstawić do lodówki.
Składniki na masę serowo-czekoladową przygotować wcześniej aby były w temperaturze pokojowej. Do rondelka wlać mleko, dodać żelatynę i odstawić na chwilę aby napęczniała. Następnie mleko podgrzać ale nie gotować i rozpuścić dokładnie żelatynę. Odstawić do wystudzenia. Czekoladę połamać i przełożyć do miski, rozpuścić w kąpieli wodnej. Odstawić do wystudzenia. W międzyczasie jak czekolada i żelatyna stygną do drugiej miski przełożyć zmielony ser oraz serek mascarpone. Dodać cukier i dokładnie zmiksować aż cukier się rozpuści. Następnie dodać rozpuszczoną zimną czekoladę. Ponownie zmiksować aby składniki się połączyły. Potem dodać zimna płynną żelatynę i ponownie dokładnie zmiksować. Z lodówki wystawić foremkę. Na spód z herbatników wyłożyć ok 1/3 masy i ładnie rozsmarować. Banany obrać ze skórki i ułożyć na masie lekko dociskając. Ja miałam nieduże banany i nie były zbyt grube więc dałam całe i ułożyłam w odstępach ale można też banany przekroić wzdłuż na pół i ułożyć połówki obok siebie. Na banany wyłożyć resztę masy starając się aby dokładnie pokryła banany. Wierzch ładnie wyrównać. Foremkę wstawić do lodówki.
Przygotować masę śmietankową na wierzch. Do rondelka wlać mleko. Dodać żelatynę aby napęczniała. Następnie mleko podgrzać ale nie gotować i dokładnie rozpuścić żelatynę. Odstawić do wystudzenia. Śmietanę ubić na sztywno. Dodać zimną płynna żelatynę i dokładnie zmiksować. Masę wyłożyć na wierzch ciasta. Ładnie wyrównać i posypać startą czekoladą. Ciasto wstawić do lodówki na kilka godzin aby masa dobrze stężała.



13 komentarzy:

  1. zwolennikiem słodyczy nie jestem, ale ciasto rewelacja!

    PS. Jeśli masz ochotę i czas, zapraszam do wzięcia udziału na moim blogu :)

    OdpowiedzUsuń
  2. WOW! To jest dopiero pomysł godny naśladowania. Wygląda przepysznie !

    OdpowiedzUsuń
  3. Bez pieczenia?! To coś dla mnie! Jakoś przetrwam awarię piecyka. Całość wygląda naprawdę dobrze!:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Rewelacyjne ciasto zapraszam na blog pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Czym można zastąpić banana?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można pominąć jak ktoś nie lubi. Zamiast banana myślę, że pasowałby też brzoskwinie z puszki.

      Usuń
  6. Czy można dac ser z wiaderka już zmielony?

    OdpowiedzUsuń
  7. Rewelacja,dziękuję.

    OdpowiedzUsuń