niedziela, 23 lipca 2017

Polęwiczki duszone w sosie z ogórków małosolnych

Ogórki małosolne uwielbiam. Oprócz zajadania (w dużych ilościach) samych i na kanapkach staram się je też inaczej wykorzystać. Robiłam z nimi sałatkę a także zupę a tym razem przygotowałam polędwiczki w sosie. Ogórki małosolne mają swój specyficzny smak i nadają daniu ciekawy posmak. Jeśli ktoś lubi ogórki małosolne tak jak ja to bardzo polecam. Poza sezonem na małosolne można również użyć ogórków kiszonych.

składniki:

1 polędwiczka wieprzowa ok 500-600 g
4 duże ogórki małosolne
sól,pieprz
1/2 szklanki gorącej wody
3/4 szklanki śmietanki 30 %
2 łyżki posieknego koperku
1 łyżka oleju kokosowego lub rzepakowego

Polędwiczkę pokroić w plastry o grubości ok 1 cm i lekko roztłuc ręką. Następnie oprószyć solą i pieprzem. Rozgrzać głęboką patelnie z olejem i podsmażyć plastry polędwiczki z obu stron, krótko aby tylko zmieniła kolor. Następnie podlać wodę i dusić ok 10 minut. W międzyczasie ogórki małosolne zetrzeć na tarce o grubych oczkach. Potem do polędwiczek dodać starte ogórki oraz koperek oraz wlać śmietankę. Całość chwilę gotować aby sos nabrał smaku ogórków i nieco zgęstniał, do smaku doprawić solą i pieprzem. Ja dałam dużo ogórków więc sos był dosyć gęsty, jeśli jest zbyt rzadki można go jeszcze zagęścić odrobiną mąki. Gotowe polędwiczki podałam z kaszą orkiszową.



1 komentarz: