wtorek, 6 marca 2018

Kokosek na herbatnikach

Kokosek to taka moja wariacja znanego ciasta raffaello. Ciasto to robiłam na krakersach i na biszkopcie. Tym razem zrobiłam wersję na ciemnych herbatnikach, które ładnie komponują się z jasnym kremem. Dla przełamania słodkiego smaku dodałam konfiturę z czarnej porzeczki.



składniki:

3 duże opakowania herbatników kakaowych (po 250 g)
8 łyżek konfitury porzeczkowej

krem kokosowy
2,5 szklanki mleka, u mnie 3,2% Jogo
2 żółtka
2 łyżki cukru waniliowego
1 szklanka cukru
2 łyżki mąki pszennej
2 łyżki mąki ziemniaczanej
300 g wiórków kokosowych
50 ml likieru kokosowego
150 g miekkiego masła, u mnie Jogo

masa śmietanowa
500 g schłodzonej śmietany 30 % Jogo
1 tabliczka białej czekolady

oraz
wiórki kokosowe do posypania ( ok 80 g )

Przygotować krem kokosowy
Żółtka utrzeć z cukrem waniliowym, dodać 1 szklankę mleka oraz mąkę pszenną i ziemniaczaną. Dokładnie wymieszać aby nie było grudek. Pozostałe mleko zagotować z 1 szklanką cukru. Wlać zawiesinę z żółtek i mąki i ugotować budyń. Gotowy budyń wystudzić. Miękkie masło ubić mikserem na puszystą masę. Porcjami dodawać wystudzony budyń. Gdy składniki się połączą dodać wiórki kokosowe. A na na koniec dodać likier kokosowy.

Przygotować mase śmietanową
Czekoladę rozpuścić w kąpieli wodnej. Odstawić do przestudzenia. Śmietanę wlać do miski i ubić na sztywno. Na koniec dodać przestudzoną roztopioną czekoladę. Zmiksować do połączenia składników.

Złożenie ciasta: herbatniki, krem koksowy, herbatniki, konfitura porzeczkowa, herbatniki, krem kokosowy, herbatniki, masa śmietanowa, prażone wiórki kokosowe
Blaszkę 35x25 wyłożyć papierem do pieczenia. Na dnie ułożyć warstwę herbatników. Na herbatniki wyłożyć połowę kremu kokoswego. Ładnie wyrównać i przykryć warstwą herbatników. Następnie warstwę herbatników posmarować konfiturą porzeczkową. Na konfiturę położyć warstwę herbatników. Na herbatniki wyłożyć drugą połowę kremu kokosowego. Ponownie wyrównać i przykryć warstwą herbatników. Na ostatnią warstwę herbatników wyłożyć masę śmietanową. Wiórki koksowe uprażyć na suchej patelni i wystudzić. Posypać ciasto. Gotowe ciasto odstawić do lodówki na kilkanaście godzin aby zmiękło.




2 komentarze:

  1. Wygląda bardzo apetycznie mniam:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zrobiłam,wyszedł pyszny. Trochę zmodyfikowałam i do budyniu dodałam sok z 1 cytryny.

    OdpowiedzUsuń