poniedziałek, 30 grudnia 2013

Keks (Dundee Cake)

Dziś wspomniany zaległy przepis na keks. Bardzo lubie to ciasto. Przed świętam znalazłam ten przepis na blogu domowe-wypieki.pl i postanowiłam że upiekę na święta. Nie żałuje że wypróbowałam przepis. To najlepszy keks jaki upiekłam i kiedykolwiek jadłam. Zmieniłam nieco składniki ale wyszedł rewelacyjny i bardzo długo zachowuje swoją świeżość.

składniki:

350g mąki pszennej
6 jajek
50g masła
220g cukru
ziarenka z 1 laski wanilii
szczypta soli
20ml rumu
2 łyżeczki proszku do pieczenia
300g rodzynek Kresto
100 g żurawiny Kresto
50g tartych migdałów Back Mit
100g kandyzowanej skórki pomarańczowej Gold Pack
150 g migdałów

Całe migdały  zalać wrzątkiem, zostawić do wystudzenia i obrać ze skórki. Dokładnie osuszyć z nadmiaru wody. Bakalie dokładnie wymieszać z dwoma łyżkami mąki i odstawić. Pozostała mąkę wymieszać z tartymi migdałami i proszkiem do pieczenia i odstawić. Masło utrzeć z cukrem. Dodać ziarenka z wanilii, rum oraz szczyptę soli. Utrzeć na puszystą masę. Ciągle miksować na najwyższych obrotach i dodawać po jednym jajku. Zmniejszyć obroty i porcjami dodawać mąkę. Nie miksować za długo tylko do połączenia składników. Na końcu dodać bakalie i delikatnie wmieszać je w ciasto łyżką. Ciasto przełożyć do tortownicy wyłożonej papierem. Na wierzchu ułożyć całe obrane migdały. Wstawić do piekarnika nagrzanego na 175 C i piec ok 1 godziny do suchego patyczka (ja pod koniec pieczenia zmniejszyłam temperaturę na 160 bo ciasto z wierzchu i po bokach juz bardzo sie przypiekło a w środku jeszcze się nie dopiekło więc radzę pilnować podczas pieczenia). Po wystudzeniu posypać delikatnie cukrem pudrem.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz