środa, 18 grudnia 2013

Kruche ciasteczka orzechowe

Małe kruche ciasteczka orzechowe. Proste i pyszne. Z ciasta można wycinać dowolne kształty. Zamiast orzechów można dodać także mielone migdały.

składniki:

300 g mąki pszennej
200 g zimnego masła
60 g cukru pudru
2 żółtka
100 g tartych orzechów laskowych Back Mit
1/2 łyżeczki proszku do pieczenia

Na stolnicę wysypać makę. Dodać cukier puder, proszek do pieczenia i tarte orzechy laskowe, dokładnie wymieszać. Dodać masło i posiekać nożem z mąką. Dodać żółtka i zagnieść ciasto. Ciasto można schłodzić ok godziny w lodówce ale ja nie miałam czasu i od razu wzięłam się za pieczenie. Ciasto rozwałkować na grubość 3-4 mm i wykroić foremkami ciasteczka,ja wykroiłam serduszka i gwiazdki. Wycięte ciasteczka ułożyć na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia. Blaszkę wstawić do piekarnika nagrzanego do 180 C i piec ok 10 minut aż ciasteczka lekko się podrumienią. Wystudzone ciasteczka posypać cukrem pudrem i można chrupać:) 




3 komentarze: