czwartek, 8 października 2015

Racuchy drożdżowe z jabłkiem

Proste puszyste placuszki drożdżowe idealne na kolację lub słodki obiad. Do ciasta dodałam starte jabłka ale można też dodać jakieś inne drobne owoce lub pokrojone w drobną kosteczkę albo zrobić wersję bez owoców i podać je już z gotowymi placuszkami.

składniki:

500 g mąki pszennej
1,5 szklanki letniego mleka
25 g świeżych drożdży
1 łyżka cukru
2 łyżki cukru waniliowego
1 jajko
2 duże jabłka
olej do smażenia

Do miski pokruszyć drożdże. Dodać cukier oraz pół  szklanki mleka i wymieszać aby drożdże się rozpuściły. Odstawić na ok 15 minut aby drożdże zaczęły pracować. Jabłka obrać ze skórki i zetrzeć na tarce o grubych oczkach, odstawić. Do miski z zaczynem dodać pozostałe mleko, jajko, cukier waniliowy i mąkę. Wyrobić ciasto. Następnie dodać starte jabłka i ponownie wyrobić. Gotowe ciasto przykryć ściereczką i odstawić w ciepłe miejsce aby podwoiło objętość. Gdy ciasto wyrośnie rozgrzać patelnię z olejem. Nakładać po łyżce ciasta, łyżką uformować placuszek. Smażyć na wolnym ogniu z obu stron na złoty kolor. Osączyć na papierowym ręczniku. Podawać posypane cukrem pudrem, same lub z dżemem czy frużeliną.



22 komentarze:

  1. Oj zawsze mi smakowały. Trzeba będzie zrobić.

    OdpowiedzUsuń
  2. ja daję kwaśne mleko są bardziej kruche.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję za podpwiedź, chętnie kiedyć wypróbuję

      Usuń
    2. aja daję pół na pół mleko i kefir

      Usuń
  3. Probuje. .dzisiaj...zobaczymy jaki wyjda

    OdpowiedzUsuń
  4. Czy da się zastąpić drożdże świeże sproszkowanymi? Jeśli tak to w jakich ilościach? Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja używam głównie świeżych ale mozna zamieniać na 25 g drożdży świeżych przypada 7-8 g tych suchych instant

      Usuń
  5. Są pyszne właśnie zrobiłam. Mój synuś zajada je z nutella��

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam racuchy. :)
    Mam taki sam talerzyk. Jest na nim róża, prawda?

    OdpowiedzUsuń
  7. Właśnie je robię :-) Są pulchniutkie i pyszniutkie :-) Dzieci zajadają ze smakiem ;-) Dziękuję za przepis :-)

    OdpowiedzUsuń
  8. WYBITNE !! zjadłam, pychota, pulchniutkie, zrobiłam z porcji x2 ciasto się nie kończy i smażenia nie ma końca, ale rodzinka mega zadowolona.


    NU

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wow dwie porcje to cała masa racuchów :)

      Usuń
  9. A czy takie racuchy sa dobre na nastepny dzien? Czy tylko prosto z patelni? Szukam pomyslu co by dac synkowi do szkoly na drugie sniadanie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najlepsze od razu prosto z patelni ale na drugi dzień tez sa zjadliwe aczkolwiek nie wiem czy dziecku będa smakować.

      Usuń
  10. MIAM MIAM ZEBY KTOS PRZYSZEDŁ DO MNIE I JE ZROBIŁ.CHETNIE BYM ZE TRZY ZJADŁA,RECE BOLA

    OdpowiedzUsuń
  11. Czy zamiast świeżych drożdży można dodać suszone? I ile wtedy?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak drożdże mogą być i świeże i suszone, 1 opakowanie suchych tam jest chyba 7 lub 8 gram=25 gram świeżych.

      Usuń
  12. Bardzo lubię takie racuszki, trzeba będzie zrobić!

    OdpowiedzUsuń