wtorek, 4 listopada 2014

Tęczowy serniczek na zimno

Dzieci uwielbiają galaretki i właśnie na życzenie córeczki powstał ten galaretkowy tęczowy serniczek. Do jego przygotowania użyłam kolorowych galaretek Wodzisław.  Przygotowanie serniczka jest proste jednak trzeba czekać aż galaretki ostygną a potem stężeją ale na taki deserek warto poczekać.

składniki:

3 serki waniliowe po 150-200 g
1 galaretka turkusowa
1 galaretka czerwona
1 galaretka żółta
1 galaretka rubinowa
biszkopty do wyłożenia formy
dowolne owoce na wierzch, ja dałam ananasa z puszki

Przygotować galaretki. Turkusową, czerwoną i żółtą - każdą rozpuścić w szklance wody. Galaretkę rubinową rozpuścić w 400 ml wody. Galaretki odstawić do wystudzenia. Dno tortownicy o średnicy 24 cm wyłożyć biszkoptami i wstawić do lodówki. Gdy galaretki wystygną i zaczną tężeć można wmieszać je z serkami. Ja zaczęłam od turkusowej. Do miski przełożyć serek, następnie wlać tężejącą galaretkę turkusową i zmiksować mikserem na jednolitą masę. Na biszkopty w tortownicy wylać kilka łyżek masy i wstawić ponownie do lodówki aby lekko stężała. Dzięki temu biszkopty przykleją się do dna i nie będą pływały. Gdy masa lekko stężeje i przyklei nam biszkopty można wlać resztę. Wstawić do lodówki aby lekko stężała. Do miski przełożyć drugi serek i zmiksować z galaretką czerwoną. Masę wlać do tortownicy i ponownie wstawić do lodówki aby masa lekko stężała. Tak samo przygotować ostatnią masę z żółtą galaretką. Gdy masa żółta lekko stężeje na wierzchu ułożyć owoce i zalać galaretką rubinową. Wstawić do lodówki na kilka godzin aby serniczek dobrze stężał. Oczywiście kolejność i kolory galaretek można dać wedle własnego uznania.




19 komentarzy:

  1. Ooo... jaki piękny :) Dzieciaki duże i małe - będą zachwycone takim cudem.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. ślicznie wygląda i jak apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Zachwycający :) Te kolory - coś pięknego! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to zasługa pięknych kolorowych galaretek Wodzisław:)

      Usuń
  4. Super!ja też dziś akurat zrobiłam:) na razie w lodówce się robi ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Czy zamiast biszkoptow na dno tortownicy mogę polizyc herbatniki? Dziś się przymierzam do tego ciasta :)

    OdpowiedzUsuń
  6. galaretka zastygnie na ananasie z puszki?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oczywiście jak najbardziej, wiele razy robiłam i zawsze galaretka tężała, nawet czytałam że i w przypadku świeżego galaretka się zsiądzie tylko trzeba go zblanszować jednak nigdy nie próbowałam

      Usuń
  7. Fajny przepis, teraz gorąco, chciałoby się zjeść takie ciasto. Te galaretki to mają tak zastygnąć tylko troszkę, zanim zmiesza się je z serkiem? Hmm ja to jestem kiepska w takie klocki, może spytam tak: Ile czasu od zalania galaretek wrzątkiem mają stać?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak galaretki mają być już wystudzone- zimne i lekko tężejące tzn. już gęstniejące ale jeszcze płynne dzięki temu po wstawieniu do lodówki kazda warstwa będzie szybciej tężała i bedzie mozna przygotowywać następną warstwę, trudno mi powiedzieć ile czasu od zalania wrzątkiem mają stać teraz jak gorąco to raczej tylko w lodówce galaretki stężeją

      Usuń
    2. Dziękuję za szybką odpowiedź:) Będę próbowała robić:)))

      Usuń
  8. ja go wczoraj robiłam,jednak ze względu na brak dostępu w sklepie galaretki turkusowej,dałam agrestową,cytrynową,i malinową z innej firmy....na wierz dałam mandarynkę z winogronem,zalałam na odmianę przeźroczystą galaretką....wyszedł fajny pastelowy też kolor ;)...szkoda,że fotki nie mogę wkleić...PYCHA

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście można sobie zamieniać smaki i kolory galaretek oraz dać owoce jakie mamy pod ręką. Ciesze się że ciacho się udało a fotka zawsze można podzielić się na stronie na facebooku https://www.facebook.com/Monia-miesza-i-gotuje-525327727575316/

      Usuń