wtorek, 25 listopada 2014

Ciasto czekoladowe z gruszkami

Dziś zapraszam na bardzo proste ciacho. W smaku podobne do brownie, też wilgotne ale bardziej puszyste. Do ciasta dodałam kawałki gruszki i odrobinę aromatu rumowego. Wyszło pycha, po prostu niebo w gębie a to przecież takie zwykłe ciasto.

składniki:

4 jajka
1,5 szklanki cukru
200 g masła 
1,5 szklanki mąki pszennej, użyłam typ 500 Młyn Kopytowa
4 kopiaste łyżki kakao
1 płaska łyżeczka proszku do pieczenia
3 gruszki
kilka kropel aromatu rumowego

Masło rozpuścić rondelku i wystudzić. Do miski wbić jajka, dodać cukier i utrzeć. Następnie dodać kakao oraz aromat rumowy. Potem porcjami dodawać mąkę wymieszaną z proszkiem oraz roztopione masło. Ciasto przełożyć do foremki o wymiarach 25x28 wyłożonej papierem do pieczenia. Gruszki obrać i pokroi w ćwiartki, ułożyć na cieście lekko wciskając w masę. Foremkę z ciastem wstawić do piekarnika nagrzanego na 180 C i piec do suhego patyczka, ok 25 minut. Przed podaniem można posypać cukrem pudrem.




3 komentarze:

  1. Właśnie wstawiłam do piekarnika. Nie miałam aromatu rumowego,zatem dodałam migdałowy.Fajna konsystencja tego ciasta:)) Czekam na efekt końcowy. Pozdrawiam z Dublina:))

    OdpowiedzUsuń
  2. Prosty przepis na szybkie i pyszne ciasto! Ja dodatkowo zrobiłam polewę: zagotowałam śmietankę 30% i rozpuściłam w niej 100gr gorzkiej czekolady. Ciasto z polewą smakuje chyba jeszcze lepiej!

    OdpowiedzUsuń