czwartek, 30 kwietnia 2015

Chleb mieszany z cebulką

Pyszny chlebek na zakwasie z dodatkiem zarumienionej cebulki. Chlebek mieszany, bo z różnych resztkowych mąk, które miałam w szafce. Mąki oczywiście z Młynu Kopytowa.

składniki:

150 g aktywnego zakwasu żytniego
50 g mąki żytniej typ 720
100 g mąki pszennej chlebowej typ 750
100 g mąki orkiszowej typ 650
200 g mąki pszennej graham typ 1850
300 ml letniej wody
1 duża cebula +olej do podsmażenia
2 łyżki oleju
1 łyżka soli

Cebulę obrać i pokroić w drobną kostkę i zrumienić na oleju. W jednej misce wymieszać wszystkie mąki ze solą. W drugiej misce wymieszać zakwas, letnią wodę i olej. Następnie połączyć zawartość obu misek. Dodać zarumienioną cebulkę i wyrobić jednolite ciasto. Gotowe ciasto odstawić do wyrośnięcia na 3- 4 godziny w ciepłe miejsce, ciasto powinno podwoić objętość. Po tym czasie ciasto wymieszać i przełożyć do natłuszczonej keksówki (30x10). Ponownie odstawić do wyrośnięcia na kolejne 3- 4 godziny. Wstawić do piekarnika nagrzanego na 180 C i piec ok 50-60 minut. Po upieczeniu chlebek wyjąć z foremki, wierzch posmarować wodą i ułożyć na kratce do wystudzenia.


2 komentarze:

  1. Marzy mi sie mój własny zakwas, ale przy moim trybie życia boję się, że go zmarnuję. :( Chlebek wygląda cudnie!!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. odsyłam do mojego przepisu na zakwas, jest podlinkowany w przepisie, ja tez sie obawiałam że to trudne ze mi nie wyjdzie a to nic trudnego, wystarczy poświęcic mu troszke więcej czasu w pierwszych dniach jak sie robi a potem nie ma z nim problemów, jak nawet nie piecze sie chlebka to wystarczy raz na ok 10 dni go dokarmić a tak to sobie czeka w lodówce

      Usuń