czwartek, 2 kwietnia 2015

Żurek z nutą chrzanu

Żurek nie należy do moich ulubionych zup ale mężuś i córeczka uwielbiają  więc dosyć często gości na naszym stole. Tym razem dodałam nieco startego chrzanu. Taka wersja bardziej przypadła mi do gustu i żurek zdecydowanie bardziej mi smakuje.

składniki:

2 l bulionu ( u mnie wywar z warzyw i kości wieprzowych)
ok 1/2 l domowego zakwasu na żurek
2 listki laurowe
2 łyżki majeranku
3 ząbki czosnku
2 łyżki chrzanu u mnie ze słoiczka
4-5 łyżek śmietany 18%
sól
dodatki: biała kiełbasa, ugotowane jajka

Do garnka wlać bulion. Dodać przyprawy-listki laurowe, majeranek oraz pokrojone ząbki czosnku, zagotować. Następnie wlać zakwas oraz dodać chrzan i ponownie zagotować. Ilość zakwasu zależy od tego jak kwaśny żurek lubimy, można dać więcej lub mniej. Śmietanę wymieszać z odrobiną wywaru i wlać do zagotowanego żurku. Do smaku doprawić solą jeśli potrzeba. Jeśli żurek jest zbyt mało gęsty ( zależy to od ilości dodanego zakwasu) to zaklepuję go jeszcze odrobiną mąki bo u mnie lubią zawiesisty żurek. Białą kiełbaskę, którą podałam z żurkiem sparzyłam w tym bulionie na którym gotowałam żurek. Bulion zagotowałam i sparzyłam kiełbaski. Następnie kiełbaski wyłowiłam i gotowałam żurek dalej wg przepisu. Sparzone kiełbaski pokroiłam na plasterki i potem podałam z jajkiem z gotowym już żurkiem.

Polecam też:
Żurek na białej kiełbasie
Żurek na wędzonce



Wielkanocne Smaki - edycja V

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz